Daaf & Rich revisit USA!

Dag 8! Van teleurstelling naar Legendary in 12 uur

De laatste dag van de eerst week vakantie (we rekenen de reisdag even niet mee) is alweer aangebroken! Vooral door het relatief veel autorijden en reizen leek het voorbij te vliegen!
Nu op weg naar wat meer relaxen! Een deel van de charme van de Key eilanden is al de route erheen. Het is een snelweg die loopt van Georgia (staat boven Florida) t/m het zuidelijkste puntje van de VS, de US 1 highway. De route bestaat uit meerdere eilanden, sommige vrij groot andere bestaan alleen uit een 2-baansweg en 2 stroken groen ernaast.
Het idee was om te stoppen op de eilanden als we iets zagen, en ander op tijd aan te komen op Key West om wat welverdiende Beach Time in te lassen. Bij aankomst in het hotel mochten we gelukkig vroeg inchecken, spullen droppen en omkleden en naar het strand, maar.. Helaas was het weer matig! De bewolking die ons al meerdere keren heeft dwarsgezeten kwam nu ook de hoek omzetten.
Wat ook een deceptie was dat er maar 3 kleine strandjes waren op het hele eiland. Rich en ik hadden het idee dat het een tropisch eiland was met stranden overal. Het was even slikken dus! Plan B was om naar de hoofdstraat te gaan, Duval Street. Dit is een lange straat die over bijna het hele eiland loopt in de breedte en is supertoeristisch. Wel een leuke straat, maar toch niet wat we verwacht hadden.

Maar op tijd naar het hotel gegaan, want we hadden wat energie nodig. Na wat douchen en relaxen was het tijd om het centrum weer in te gaan. Er reed een shuttle naar het centrum van het hotel, dus we konden allebei een drankje doen. Duval street bleek een flinke heksenketel te zijn op zaterdag. Een bonte mix van touristen (zowel niet Amerikanen als Amerikanen). Dit bleken de voortekenen van een legendary avond! Het begon wat stroef, maar na een paar biertjes en een whiskey werden de kroegen en ook wij een stuk gezelliger! Geen enkele kroeg vroeg entree, en de een was nog meer 'aan' als de vorige! Nog een tijdje in een Coyote Ugly bar geweest (google het maar! ;) ). Het hoogetepunt van de kroeg waren nog niet eens de dames (al hielpen deze significant mee aan de sfeer), maar de grote Amerikaanse vlag in Neon, met daarboven de grote letters; Fuck yeah! De spreuk van de vakantie! America, Fuck Yeah!

Na een bezoekje aan de Irish Pub was het hek helemaal van de dam. 2 glaasjes Jack Daniels met ijs staat daar gelijk aan; 'Mieter er maar een kwart fles in'. (@ Kev, het was nog erger dan toen in Valkenswaard!). Wel waar voor je dollars!
Waar de avond ons daarna naartoe nam zal ik maar niet teveel over publiceren, buiten de hint dat we in vrij korte tijd een heleboel dollar briefjes hadden van lage waarde hadden, en daarna niet meer... ;)
04:30 thuis en hoog tij....zzzzzz