Daaf & Rich revisit USA!

Dag 4! Witte stranden en hotpants

Aangezien we de pretparken niet bezochten, en dit het grootste attractiepunt is van Orlando, besloten we om weer door te gaan. Op het laatst moment besloten we om niet via de oost kant naar het zuiden terug te gaan, maar via de westkant. Het weer in Orlando viel een beetje tegen (nog wel 25+ graden, maar veel bewolking), dus we hoopte aan de westkant meer succes te hebben.
Het moet vermeld worden, buiten de kustroutes zijn de wegen in Florida ZO SAAI.. 2- 6 baans snelwegen, waar men elkaar links en rechts mag inhalen, en dan honderden kilometers rechtdoor...

De eerste bestemming was Clearwater, een plaatsje aan de Westkust. Hier zagen we het eerste echte witte strand+ palmbomen plaatje! Op dag 3 waren we zo druk dat we geen tijd hadden om te lunchen, dus nu maar weer es goed lunchen. En wat blijkt, er zat een Hooters vlakbij de boulevard.
Voor de mensen niet bekend met het concept Hooters: Kippenvleugeltjes/ Hamburgers, Amerikaanse sporten op de schermen, en (het belangrijkste) dames in hotpants en kleine shirtjes in de bediening!
Het eten (onder andere...) was heerlijk! ;)

Er was nog een aantal uur te gaan in de auto, dus snel weer verder naar het zuiden. Eindbestemming was Fort Meyers, een stadje gelegen naast een natuurgebied en een stuk dichter bij de Everglades.
Eenmaal aangekomen in het hotel in Fort Meyers, waren we weer supermoe. Lange rit in de auto, en de jetlag blijft doorzeuren om een of andere reden. Na wat reclame met stukjes Friends tussendoor gekeken te hebben (ja dat heb ik goed geschreven), hebben we ons (onder leiding van Rich, Daaf sliep al half) naar de locale haven gesleept. Hier zat een restaurantje aan de havenkant wat in elke tourisme boekje werd geprijst, en met goed recht. Hier zat de Caribische sfeer er al perfect in! Na 2 erg fijne cocktails, een erg goed hoofdgerecht en wat gebabbel met onze ober Nick, was het toch maar tijd om naar het hotel te gaan. Er moest immers nog flink gepland worden en de blog liep achter!

Ik kan er nog altijd niet over uit. Veel Nederlanders hebben hetzelfde vooroordeel over Amerikanen, arrogant, luidruchtig en oppervlakkig. Nu kom je deze zeker tegen, maar 95% is zo aardig. Voor de 2e keer verbaas ik me over hoe sociaal iedere Amerikaan is tegen ons. Een gezellig praatje in de lift, oprecht geïnteresseerde bediening bij een restaurant/winkel, andere vakantiegangers binnen eigen land, allemaal even sociaal en beleefd. Hier kunnen we in Nederland nog wat van leren!

Morgen gaan we naar de Everglades en blijven daar 2 dagen. Alligators, here we come!

Edwin

Precies wat ik dacht over de "aardigheid van een Amerikaan" in NY.. en dan was het nog NY. Ook al zou het nep zijn, het is een stuk chiller dan hier :).

ENJOY!

Pa van Camerijk

Even laten weten dat ik 2 dagen niets heb kunnen volgen van het reisblog. Bij opening van de link, kreeg ik een melding over onderhoudswerkzaamheden.
Het is nu weer te bereiken, maar merk dat er een aantal foto's ontbreken. Al de foto's van de Space Centre bijvoorbeeld.
Ik hoop dat jullie de ontbrekende foto's weer kunnen toevoegen.

Ondertussen hoop ik dat jullie enorm veel plezier hebben.

Groet, Pa van Camerijk