Daaf & Rich revisit USA!

Dag 2! Goin North

Dag 2

Na een goede nacht slaap (prima bedden) en een uitstekend onbijt, was het tijd om te belissen wat we gingen doen de komende 9 dagen (plannen doen we niet aan!). Al snel besloten we om de avonturen in the Everglades en Key West nog even uit te stellen en eerst een stuk rond te gaan touren. We gaan eerst naar Orlando!

Orlando is ongeveer 3.5 uur rijden via de 95 snelweg, maar dat is natuurlijk nogal... (5/6 banen waar je elkaar links en rechts mag inhalen + cruise control+ weinig uitzicht).. saai! Dus we namen de langzamere route van de 1 weg, die ook dichter aan de kust lag. Na wat gerommel met die tomtom, die de grote snelweg toch echt leuker vond, toch de 1 kunnen vinden. Hier was een stuk meer te zien aan winkels, mensen en auto's. (zo is het meest voorkomende beroep in Florida, als we de vele reclameborden mogen geloven, jurist bij schade, ongevallen en andere schandalen jegens de mensheid!)
Aangezien we vrij laat op pad waren gegaan, was het alweer tijd voor lunch. In plaats van naar een fastfood toko te gaan, zochten we een mooie Amerikaanse supermarkt op. Een kleine voor Amerikaans begrippen, maar nog altijd hele gangpaden vol met soorten cornflakes, flessen cola van 3 liter en enorme zakken chips (en 6 soorten M&M's?). Al snel hebben we ons laten verleiden en hebben we een mooi assorti aan typisch Amerikaanse rommel gekocht (zie foto). Ook was er een broodjeszaak in de supermarkt a la Subway, dus gelijk een mooi broodje gekocht (Rich zelfs 2!).
Na een tijdje op de 1 gereden te hebben veranderde de omgeving, we kwamen dichter aan de kust en de winkels maakte plaats voor grote landhuizen. We naderde Palm Springs. Grote landhuizen met muren en ijzeren poorten, of grote huizen met uitzicht over de oceaan met een prive strand. Palm Springs lijkt geen last te hebben van Mr. Obama zijn economische crisis!

Uiteindelijk hebben we toch maar de 95 snelweg gepakt om een beetje op tijd in het hotel te zijn.
Het hotel hadden we s'ochtends geboekt, en bleek een echt koopje. Redelijk goedkoop, met een hele woonkamer erbij! Hier kunnen we prima 2 nachten vertoeven! J
Onderweg naar het hotel zagen we een aantal restaurantjes, waaronder T.G.I Friday's (wat in zijn geheel betekend Thank God It's Friday, waar ze ook de slogan voor gebruiken: In here, it's always Friday).
Lekker eten en vieze Ice Tea in een typische Amerikaanse 'booth' (bankjes) voor een zacht prijsje!

Eigenlijk doen Rich en ik aan heiligschennis, naar Orlando gaan, maar dan niet naar de pretparken gaan. Vlakbij Orlanda zitten Universal Studios, Disney en SeaWorld bij elkaar op een terrein wat een klein land zou kunnen zijn. Helaas zijn Rich en ik allebei niet echt van de parken (overigens 80 USD toegangsprijs)
Morgen staan Down Town Orlando en het JFK Space Centre op het programma! Maar eerst nog even een koude Corona! ;)

Have a good one!

Robert

Klinkt goed!

Pa van Camerijk

Wat een totaal ander land hè? Wat een prachtige huizen. En dan het eten en de snacks. Het kan niet anders of jullie hebben het weergaloos naar jullie zin.
IK ben erg benieuwd naar jullie verslag over de Space Centre.
Volg het log op de voet.

Geniet er maar bewust en volledig van hè?

Groeten, Pa van Camerijk