Daaf & Rich revisit USA!

Dag 1! Bienvenido a Miami!

Het tweede grote Amerika avontuur is dan eindelijk begonnen!

Het begon allemaal bij Dhr. Van Ofwegen op de stoep om 07:00. Vriendelijk gebracht door vader van Ofwegen en met mooie sluiproutes, waren we in no-time op Schiphol.
Uiteindelijk een half uurtje stil gestaan door technisch onderhoud (die turbine staat altijd open met grote luiken en 4 man voor onderhoud erbij toch?).

De vlucht begon met een tegenvaller, ondanks stellig ontkennen van Rich hadden we 2 stoelen in het midden van 4 stoelen (en dus geen plek aan het raam). Gelukkig zat er naast mij een vrij gezette Amerikaanse 'Firefighter', dus dat was half bij Rich op schoot zitten! De man bleek een alleraardigst examplaar te zijn, en Daaf heeft nog goede gesprekken gevoerd over Sandy en het aanstellen van Obama voor four more years. (Quote: 'Romney is a f*cking idiot').
Net als de heenreis in 2008, was het eten en drinken goed verzorgd, met snacks, 2 maaltijden en genoeg drinken. Ook het aanbod aan films en series was niet verkeerd!

Een aantal hoofdstukken Game of Thrones, de film Battleship, 2 afleveringen 2.5 Men en een geweldige documentaire over het 20jarige bestaan van Pearl Jam (waarom luister ik dit niet VEEL meer, en wat een ongelooflijke held is Eddie Vedder toch) later, arriveren we op JFK Airport te New York. Ondanks de matige plaatsen en Rich zijn problemen met pijn in de oren door zijn verkoudheid, was het een prima vlucht!
Door het half uurtje vertraging, hadden we nog 2.5 uur de tijd om over te stappen. Normaliter een makkie, maar een flink chaos stond ons te wachten.
Allereerst natuurlijk door de douanepost heen. Ric h mocht al snel doorlopen. Bij mij ging het minder soepel. De immens vrolijke beambte *sarcasm sign* zei alleen;' Great, you're going to secondary!'
Ik mocht met hem mee lopen naar een kamertje aan het einde van de gang...
Er kwamen al flitsen van een grote man met plastic handschoenen en mijn broek op de enkels naar voren, maar het viel gelukkig mee. De levenslustige beambte had zelf een fout gemaakt en moest (samen met mij??) zijn supervisor halen. Gelukkig!
Na een kort ritje in de Airtrain naar de andere terminal en weer door de scanners heen, was het weer inchecken, er staan immers nog 3.5 uur vliegen voor de boeg. De 2e vlucht ging (gelukkig) supersnel voorbij.
De huurauto ophalen bleek ook nog een hele opgave, en uiteindelijk hebben we niet helemaal de auto die we wilden, Hij is wel luxe, maar ook erg saai! Maar daar veranderen we nog wel wat aan de komende weken!
TomTom ingesteld, 20min de verkeerde kant opgereden (goed voorbereid!), maar uiteindelijk toch het hotel gevonden. Eenmaal in de kamer bleek de energie op (we gaan richting de 24uur wakker), dus om de jetlag een beetje te verzachten vroeg naar bed! Morgen luxe ontbijten en maar es gaan plannen waar we heen gaan en wat we gaan doen.

To be continued!

Edwin

Vind ik leuk! :)

Kev

Ontsnapt aan de handschoen ouwe ;D