Daaf & Rich revisit USA!

Dag 12! For sure Island Livin', jaaaah maaahn!

Na een nachtje flink bijslapen (voor mij althans, Rich sliep deze nacht weer slechter), was het met frisse moed ons eiland en Paradise Island ontdekken. Er was bij de haven bij ons in de buurt (waar 4 ENORME cruise schepen aangemeerd zijn) een ferry die je voor 4 BMD (Bahama dollar = US dollar hier) naar het andere eiland bracht. Het bootje zelf was al erg grappig met een humoristische local die dingen over de route vertelde (zijn stop woorden waren By the Way en JAAAH MAAAHN, al zijn we niet in Jamaica wordt dat hier ook veel gebruikt!). Aan de rechterhand zag je de cruiseschepen en aan de andere kant exclusieve landhuizen, waar geen wegen naar toe leiden, geen politie is en geen paparazzi. Hier hebben Nicholas Cage, Oprah Winfrey en consorten een vakantiehuisje staan. Ook in het begin van Paradise Island viel op hoe karige sommige stukken waren, met lelijke paden en vuilnis. Maar al gauw werd het straatbeeld een stuk mooier en luxer. Ons eerste doel was hotel Atlantis, wat zo ongeveer de helft van het eiland in beslag neemt. In dit hotel zitten o.a. een casino, aquarium, een aantal prive stranden, 19 restaurants, een golfbaan.. Goed, jullie snappen hoe groots het allemaal is. Een deel van de binnenkant en buiten kan je gratis bezoeken, en voor andere stukken moet je of een kamer hebben of een guestpass. Eerst kwamen we langs een jachthaven met boten a la Monaco in de haven, en vervolgens in het hotel zelf aan. Zonder aparte ingang of iets kwam je het casino binnen, waardoor het wel heel makkelijk voor de gemiddelde toerist om een wedje te leggen. Ook ik had daar wel oren naar (we zijn er nu toch), en nam plaats achter de 15$ blackjack tafel. Rich had met zijn laatst 5 casino bezoeken genoeg verloren, dus die hield bij toekijken en uitstekende adviezen geven. Na een aantal enerverende rondjes, stopte ik op 60 dollar winst. J Toch mooi meegenomen!
Rich gaf het toch een draai voor 2 rondjes, en verloor al zijn geld in evenveel beurten (arme ziel).

Na nog wat peperdure winkels te bekijken in het hotel, was het tijd om even te lunchen.
Hierna was het op weg naar de andere kant van het eiland waar het openbare strand was (de rest was veelal private stranden/ stranden van Atlantis). We hadden geluk met het weer vandaag, dus we hadden een paar de tijd om in de volle zon te luieren. Een leuke bijkomstigheid van dit strand was de enorm golven/ branding. Net als in Malibu kon je hier veel vermaak hebben door in de branding te staan.
Nu ben ik geen lichtgewicht, maar ik werd ook van mijn benen gespoeld door de enorme golven!

Na een paar uurtjes luieren, ging de zon onder het hotel waar het strand aanlag en was het tijd om de ferry terug te pakken naar ons eilandje. Inmiddels waren we al een stuk meer in de Bahama's sfeer en snapte we aantrekkingskracht een heel stuk meer.
s'Avonds nog een 'local Bahameian restaurant' bezocht wat inmiddels vol met touristen zat en het was alweer tijd om naar het hotel terug te gaan. Het nachtleven is wel teleurstellend hier. Onze inschatting is dat dit voornamelijk komt doordat veel toeristen hier of op een cruiseschip zitten of op een luxe resort, waar ze vaak zelf beschikking hebben over clubs en nachtleven.
Morgen staat een volle (en peperdure) dagtrip op het programma. We worden om 08:15 bij het hotel opgehaald, dus beetje op tijd slapen vandaag.

JAAAH MAAAANNN!

Pa van Camerijk

Super maaahn! Ben benieuwd naar de foto's...

Kevin

Idd, kom maar op met die foto's! :D