Daaf & Rich revisit USA!

Dag 11! Island livin'? Cocktails maaahn!

Na een matig nachtje in een extreem karig motel (we gingen voor low budget, aangezien alleen de locatie er toe deed), was het op tijd op om de auto in te leveren en in te checken voor de vlucht naar de Bahama's. Het was een grauwe ochtend in Miami met miezer (ja dat kan dus ook daar) en dit was de eerste keer in een kleine week dat we weer op een schema moesten opstaan, dus de sfeer zat er goed in!
Het inleveren van de auto ging erg soepel en we kwamen daardoor (na enige zoeken naar de goede balie) vroeg aan bij de incheckbalie. De dames vertelde ons direct dat we een vlucht eerder konden pakken aangezien die vertraging had. Initieel kozen we daar niet voor, omdat we met een propellor vliegtuigje zouden vliegen, en dat leek ons juist wel vet. Echter het argument dat het kleine vliegtuigje de dag ervoor al gecancelled was, en vandaag nog niet zeker was overtuigde meer.
Bij de boarding area zagen we al veel vermoeide mensen, en ook wij moesten nog een tijdje wachten. Uiteindelijk kwamen we dezelfde tijd aan in de Bahama's als we zouden aankomen met onze originele vlucht. De weersvoorspellingen waren erg ongunstig voor ons verblijf, maar bij aankomst was er gewoon een stralend zonnetje! De sfeer begon al goed, toen we in de rij voor de douane werden vermaakt door een live bandje! J

Direct uit het vliegtuig in een nogal vage taxi, die bij aankomst opeens een hele andere prijs hanteerde. Ah, zo behandelen ze hier toeristen dus, good to know! Ook tijdens onze rit erheen, bleek dat Nassau een erg vervallen en arme stad is. Aangezien het een toeristenoord is en er mega cruise schepen aanmeren, hadden we verwacht dat ook de stad iets mooier zou zijn. Ons 'resort' was redelijk (maar dit hadden we ook puur voor de prijs gekozen), echt de locatie was wel top, met uitzicht op het strand!
Gelijk maar een bezoekje aan het strand gebracht, want we konden nog niet inchecken. Wat een superblauw water zeg! Zelfs de Cote d'Azure is niet zo blauw volgens mij! Er waren ook meerdere strandtentjes met Bob Marley aan, er werd gebbq-ed en er werden cocktails en cocosnoten verkocht. Carribische sfeer op zijn best! Het was alleen de stad en later ook het avondleven wat even flink slikken was! s'Avonds uit gebrek aan beter, maar een bijna leeg restaurant uitgezocht. In dit restaurant werd een hamburger teruggestuurd en vlak erna was een mevrouw boos over haar salade, dus we hadden hoge verwachtingen van ons eten! Maar gelukkig, was ons eten juist erg goed!
Na wat rondzoeken naar een leuke bar, kwamen we uit bij Senior Frog (blijkbaar een bekende keten).
En hier was het om 20:00 al behoorlijk aan! Iedereen stond te hossen op de dansvloer en te zwalken op zijn benen! Wat blijkt, dit is het eerste wat toeristen zien als ze van hun cruiseschepen afkomen.
En in deze kroeg doen ze flink hun best om iedere bezoeker katje lam te krijgen! Shotjes aan de vleet en cocktails van 35cm hoog gaan in de rondte. Helaas niet zo groot als de mega cocktails die we in Las Vegas dronken, maar na 2 van deze joekels had ik hem ook wel hangen. Aangezien we nog wel wat wilden doen morgen, lieten we het maar niet zo escaleren als in Key West.
De eerste dag in Bahama's was dus een beetje gemengd, maar dat hadden we in Key West ook in het begin. Met het plannen van ons verblijf hebben we dus gezocht zoveel mogelijk buiten de stad te komen en nog meer van de Bahama's te zien (zijn in totaal 700 eilanden, dus wordt lastig alles te zien).
Morgen gaan we naar Paradise Island, waar de luxere resorts zitten en het megahotel Atlantis, en de dag erna gaan we een boot tour maken langs de Bahama eilandjes.

Kevin

Pics or it didn't happen! ;D

Kevin

Oh ik ben gewoon te vroeg zo te zien :P

Wilfried

Another Bahama mama, please -- easy on the Bahama, heavy on the mama!

Pa van Camerijk

Aaaaah! Bob Marley... Reggae... Sommige zonnige dingen blijven tijdloos... Daaf, je mag wel wat reggae-kleinigheids voor je Pa meenemen, hoor. Groen-geel- rood armbandje ofzo... Enjoy

Edwin

Voor mij wat Bob Marley rookwaar s.v.p.!

Kevin

En voor mij een broodrooster!